Isnin, 26 Januari 2009

Pemimpin UMNO tidak mahu bayar hutang .

22 Januari 2008

Begitulah jahat dan kejinya Umno. Mereka tahu mereka berhutang kepada Elegant Advisory tetapi mereka berusaha keras untuk tidak membayar hutang itu walaupun kes berkenaan telah diputuskan Mahkamah sebelum ini.

Elegant Advisory telah membekalkan peralatan pilihan raya, pengangkutan dan penerbitan kepada Umno untuk pilihan raya ke-11 pada 2004 setelah diminta oleh Bendahari Umno, Abdul Azim ketika itu.

Perkara ini diketahui oleh seluruh pemimpin Umno dan rekod serta bukti yang ada mengesahkan bahawa Umno berhutang dengan Elegant Advisory.

Malangnya mereka mengunakan segala kuasa dan strategi teknikal yang ada untuk memastikan keputusan Mahkamah itu diubah.

Elegant Advisory mengemukakan saman sivil itu pada 23 Jun tahun lepas dengan menamakan bendahari Umno, Datuk Seri Abdul Azim Mohd Zabidi dan Umno, sebagai defendan.

Peguam Umno, Mohd Hafarizam berkata timbalan pendaftar menerima alasan Abdul Azim dalam permohonan mengetepikan penghakiman tanpa kehadiran itu, bahawa writ saman dan pernyataan tuntutan berkenaan dibuat tanpa memenuhi Aturan 10 Kaedah 1 Peraturan-peraturan Mahkamah Tinggi 1980 dan Seksyen 9 (c) Akta Pertubuhan.

Katanya dokumen-dokumen itu tidak diserahkan sendiri kepada defendan manakala Elegant Advisory telah menamakan pihak yang salah sebagai defendan kerana syarikat itu sepatutnya menamakan pegawai awam parti dan bukan bendahari Umno sebagai defendan.

Ini adalah satu alasan teknikal tetapi hakikat hutang itu wujud sudah sedia dimaklumi. Mengapa Umno masih ingin berdalih lagi. Kenapa mereka enggan bayar hutang itu setelah lebih dari lima tahun kes ini berlarutan.

Inilah bukti bahawa Umno sebenarnya parti yang keji, perompak dan penipu. Ini adalah hutang yang dibuat kepada sesama syarikat yang menyokong Umno, ia syarikat swasta. Kes ini terbuka.

Tapi bagaimana dengan agensi Kerajaan yang diuruskan oleh Umno. Apakah ada kemungkinan Umno tidak melakukan penyelewengan dan merompak dana negara. Jika dengan Syarikat swasta pun mereka boleh tipu sebanyak RM218 Juta dan boleh buat bodoh, bagaimana dengan duit rakyat yang hangus di tabung haji, perwaja steel, MAS, dan sebagainya?

Berapa banyak lagi hutang atau duit yang Umno rompak tapi rakyat tidak tahu? Kenapakah tiada seorang pun ahli Umno atau pemimpin mereka yang insaf tentang perkara ini dan berusaha membayar atau memulangkan semula duit yang mereka ambil.

Jika hutang ini tidak dibayar, maka confirmlah ahli dan pemimpin Umno akan ke neraka selepas ini kerana orang yang berhutang itu neraka sahajalah tempat di akhirat nanti.

Kami bukan menjatuhkan hukuman ini, tapi Allah dan Rasulnya telah janjikan hukuman ini. Ingat! hari ini kamu boleh kenyang dan bahagi-bahagi duit hutang itu, tapi esok…kamu bahagi-bahagilah pintu neraka yang Allah akan sediakan…..

Jika tidak mahu masuk neraka….bayar sahaja hutang itu…habis cerita.

petikan daripada : http://dppwp.wordpress.com/2009/01/22/enggan-bayar-hutang-rm218-juta
peluang-ahli-umno-masuk-neraka-cerah/
#comment-4794

Tiada ulasan: