Khamis, 29 Januari 2009

50 Tahun memerintah dan 10 Bulan memerintah ?

50 Tahun memerintah dan 10 Bulan memerintah ?

Kita ada akal untuk berfikir dan mengeluarkan kenyataan, So gunakanlah, takkan baru 10 bulan memerintah mahu semua agenda dan manifesto di laksanakan. 50 tahun Selangor di perintah oleh BN tetapi pernah ke memberikan air percuma tak banyak pun 20m padu je...

Kita orang ISLAM dan diajar oleh agama kita supaya bersabar dalam melaksanakan sesuatu perkara. Isu pembelian kereta tidak perlu dipersoalkan ini adalah kerana kepentingan rakyat yang perlu diutamakan, kereta ialah alat untuk memudahkan dan melancarkan perjalanan pemimpin PR untuk melaksanakan agenda. Jika kereta asyik rosak buat apa? kan menyusahkan pemimpin PR untuk bergerak berkhidmat kepada rakyat, saya kira jika pemimpin BN menang semula pun mungkin akan menggunakan kereta tersebut juga.

PR baru memerintah selama 10 bulan tetapi takkan lah BN mengharapkan mereka (PR) membawa keuntungan kepada kerajaan negeri sebanyak 100 juta bilion !!! , fikirlah macam orang yang bijak, kita boleh kata Dr Khir berjaya memacu negeri Selangor sebab beliau memtadbir kerjaan negeri selama 8 tahun..ada beza tak ? antara memerintah 8 tahun dengan 10 bulan ???

Saya difahamkan oleh seorang YB PR, agenda dan manifesto PR akan diteruskan ... cuma keadaan sedikit berbeza apabila PR mengambil tampuk pimpinan di dalam suasana ekonomi yang kurang memuaskan..saya kira lambat atau cepat bukan faktor pengukur yang penting kerajaan PR akan melaksanakannya...dan jika kerajaan PR tidak melaksanakannya maka kira sebagai orang yang mempunyai kuasa mengundi boleh memilih yang terbaik antara yang terbaik...

Saya kira UMNO/BN masih lagi menanam rasa benci kepada mereka apabila cuba mengacau pentadbiran PR. Isu lembu misalnya, bukankah semua daging itu untuk rakyat di negara ini menikmatinya dan bukannya daging itu untuk digunakan oleh MB Selangor untuk berniaga di pasar ataupun kenduri kendara peribadi beliau.

Fikirkanlah, banyak isu yang teruk lagi semasa pemerintahan BN di Selangor. Saya pernah berbual dengan rakan yang bertugas di Pejabat Kewangan Selangor dan beliau memberitahu bahawa MB Selangor lama ( Dr Khir) kerap ke London..Buat apa beliau kerap ke London ? hampir setiap bulan Dr Khir ke luar negara...buat apa facial ke ???

Isu pembelian kereta juga menjadi tajuk utama pembangkang(BN) di Selangor. Cuba kita fikir, yang mana menguntungkan... Mercedes yang berharga 950 ribu seunit, dan 15 unit kereta bernilai 2 juta dengan jaminan servis yang terbaik dan berpatutan daripada TOYOTA...

Jika sayang kan bangsa kita perlu bersatu dan bukannya dengki apabila rakan sebangsa kita memerintah kerajaan negeri-negeri PR kecuali PP.

Apa makna kerajaan persekutuan, apabila dengan angkuh memutuskan jalinan hubungan baik dengan kerajaan negeri baru-baru ini? rujuk arahan daripada YB Ahmad Zahid Hamidi.

Apakah hanya BN sahaja yang layak memerintah ???
Apakah hanya BN sahaja yang pandai memerintah ???
Apakah hanya BN sahaja yang boleh memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat ???

Berilah peluang kepada PR membuktikan kemampuan mereka ... saya kira 50 tahun memerintah pun ada banyak buat silap..dan mungkin lebih banyak kesalahan BN daripada PR sekarang ini.

Fikir-fikirkanlah...

Tiada ulasan: