Selasa, 27 Januari 2009

Misi Kemanusian Selangor Ke Palestin Berjaya...

PETALING JAYA, 26 Januari - Ketua misi bantuan kemanusiaan Selangor ke Palestin menerusi Yayasan Amal Malaysia (Amal), Dr Abdul Rani Osman menyifatkan misi mereka berjaya apabila bantuan yang diberikan dapat disalurkan kepada rakyat di sana.

Menurutnya, walaupun pihaknya tidak sampai ke Gaza segala bantuan yang disalurkan oleh rakyat Malaysia termasuk daripada kerajaan negeri Selangor di bawah pimpinan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim telah dapat disampaikan.

“Bantuan yang berupa ubat-ubatan dan makanan telah dapat kita salurkan kepada wakil Palestin di El-Arish dan rakyat Palestin terutama di Gaza akan menerimanya,” katanya ketika berucap pada sesi tayangan video di majlis ‘Malam Prihatin Palestin’ di Dewan Sivik, Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ),di sini, malam tadi.

Hadir sama, Dato’ Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dan isteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail.

Program ‘Malam Prihatin Palestin’ yang diadakan semalam merupakan anjuran kerajaan negeri Selangor atas inisiatif Pejabat Menteri Besar dengan kerjasama MBPJ.

Ia diadakan bagi menghayati dan memahami nasib serta penderitaan rakyat Palestin terutama di Gaza sejak menjadi mangsa kekejaman Israel akhir Disember lalu.

Sementara itu, Abdul Khalid dalam ucapannya malam tadi berkata rakyat negara ini perlu bersatu dalam menghadapi isu kekejaman zionis.

petikan daripada : http://www.selangorkini.com.my/
my/berita/1745

Tiada ulasan: