Khamis, 19 Februari 2009

Kes Senator BN/UMNO wanita berkhalwat dengan AHLI PARLIMEN GOMBAK

KUALA LUMPUR, 5 Okt (Hrkh) - Biarpun telah menarik balik tuntutan fasakh cerai ke atas suaminya Mohd Suffian Abd Aziz sejak 11 September lalu, sehingga kini beliau belum kembali menjenguk anak-anak dan merujuk kepada suaminya.

Iklan

Demikian menurut sumber keluarga yang kecewa dengan sikap Senator Datin Paduka Norhayati Onn yang pernah menggemparkan negara dua tahun lalu berhubung isu gambar kontroversinya dan dakwaan khalwat bersama Ahli Parlimen Gombak Dato' Dr Rahman.

"Ramadan, ini tidak sekali pun dia datang menjenguk apatah lagi menelefon anak-anaknya bertanya khabar.

"Dia tarik balik tuntutan fasakh itu, bukan atas dasar mahu rujuk kembali ataupun sudah insaf, tetapi takut kisahnya dengan Ahli Parlimen Gombak itu terbongkar kerana nak jaga kerjaya politiknya dan nak jadi calon pilihan raya akan datang," dakwa sumber yang menghubungi Harakahdaily.net pagi tadi.

Norhayati tidak layak jadi pemimpin rakyat

Malah adalah sesuatu yang memeranjatkan kerana Norhayati sanggup melupakan tanggungjawabnya terhadap anak-anak dan sudah tidak kembali kepada keluarga semenjak dua tahun lalu.

"Sedangkan jarak antara rumah Norhayati dengan rumah anak-anak yang tinggal bersama suaminya Suffian hanya kira-kira 5 minit sahaja, apalah salahnya singgah sekejap," kata sumber yang pernah mendengar luahan rasa kecewa ketiga-tiga anak Norhayati itu.

Selain anak-anaknya, bapa mertua Abdul Aziz Yusof, 85, dan ibu mertua Ramlah Rentah, 75, turut melahirkan rasa kecewa dengan sikap menantunya yang sudah lupa diri sehingga membabitkan diri dengan perbuatan tidak bermoral malah sanggup menuduh suaminya sebagai tidak bertanggunjawab untuk menutup kes sebenar.

"Kami nak katakan, Norhayati tidak layak jadi pemimpin rakyat kerana dia melakukan perbuatan tidak senonoh dan telah mengabaikan keluarga termasuk anak-anaknya sendiri," kata mereka berdua.

Beberapa sumber memaklumkan, Norhayati (anak kepada Pengerusi Tetap Umno Malaysia Tan Sri Onn Ismail) menarik balik kes tersebut kerana tidak mahu rahsia salah-lakunya terbongkar memandangkan beliau tidak mahu dikaitkan dengan mana-mana kes mahkamah menjelang Pilihan Raya Umum ke-12 kerana dikatakan akan bertanding di Pelabuhan Klang menggantikan Dato'Zakaria Deros pada pilihan raya umum akan datang tersebut.

Difahamkan bapa Norhayati, Tan Sri Onn Ismail sedang berada dalam keadaan yang uzur dan dipercayai akan digugurkan daripada memegang sebarang jawatan penting dalam parti memandangkan masalah kesihatan yang dihadapinya, kata sumber lagi.

"Seorang pemimpin tertinggi Umno memberitahu bahawa Norhayati tidak akan disenaraikan dalam pilihan raya akan datang kerana isu kontroversinya itu dan bapanya tidak akan diberi sebarang jawatan kerana masalah kesihatannya," katanya lagi

Sebelum ini, dilaporkan bahawa sudah ada beberapa bukti untuk mengaitkan Norhayati dengan kes salah-laku seperti 9 laporan polis dibuat semenjak Disember 2005 yang sehingga kini belum mempunyai perkembangan terkini dengan beberapa keping gambar berlainan lokasi hotel.

Ahli Parlimen BN buat hal lagi

Dalam pada itu setelah isu skandal tiga pemimpin Umno Selangor terbongkar, terbaru status perkahwinan seorang ahli parlimen BN yang pula diragui kerana dipercayai mengahwini pasangannya yang masih bergelar isteri orang sehingga kini.

Lebih mengejutkan mengundang persoalan kedudukan anak yang dilahirkan memandangkan tarikh perkahwinan dengan pasangannya itu di Thailand pada bulan Mac dengan kelahiran anak tersebut pada bulan Julai tahun yang sama hanya berjarak empat bulan sahaja.

Dalam satu salinan sepucuk surat bertarikh 5hb Disember 2006 seorang warga prihatin dan dipercayai ahli Umno kepada Perdana Menteri Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi yang menyatakan kebimbangannya jika perkara ini diketahui oleh pihak pembangkang untuk dijadikan isu.

"Kita tidak mahu dalam pilihan raya umum nanti pihak pembangkang yang beragama Islam mengambil kesempatan menemui bekas suami...untuk dijadikan bahan kempen yang boleh memalukan pemimpin Islam dan pemimpin Umno,"demikian luahannya dalam surat kepada Abdullah baru-baru ini. - mks. _

petikan daripada :http://www.harakahdaily.net/index.php?option=
com_content&task=view&id=10155&Itemid=50

Tiada ulasan: