Jumaat, 6 Februari 2009

Lawan tetap lawan..PR jangan mengalah...

Respon dari saya,

1. Politik pada zaman NABI SAW yang bersih 100%. Jadi anda pun setuju bahawa politik wang yang digunakan oleh UMNO itu sesuatu yang baik dan halal ? perkara ini seolah-olah anda setuju dengan rasuah ?

2. Kita perlu belajar daripada kesilapan yang lalu dan senantiasa belajar. Malaysia bukan negara ISLAM. Negara ISlam ialah negara yang mengamalkan HUDUD dan pentadbirannya berlandaskan Quran Dan Sunnah.


3. Syukur kita pegang tasbih, sekurang-kurang nya kita sentiasa ingat kepada TUHAN dan apabila berpolitik kita ingat pada TUHAN. Apabila politik dan agama di asingkan maka kita akan gelarkannya SEKULAR. Ini yang puak UMNO suka.

Mana ada pemimpin UMNO yang benar2 ISLAM..Semuanya berpaksikan DUIT dan SEKS...Lihat sahaja NAJIB dan PAK LAH..banyak gambar2 haram mereka yang saya dapat daripada internet peluk sana-sini... Salam buka muhrim sana-sini..inilah wajah sebenar ISLAM HADHARI ...

Bina masjid berbilion ringgit bukannya untuk syiar ISLAM tetapi lebih kepada aktiviti pelancongan.

Pemimpin UMNO bersifat munafik, kenapa saya kaya begitu? lihat sahaja ADUN BOTA telah berikrar untuk taat kepada PR namun sekarqang berlaku sebaliknya.

UMNO suka kepada pemimpin yang suka kepada rasuah seperti 2 ADUN bebas tersebut. Sebab itu PR mahukan pilihanraya di PERAK. PR tidak mahu menyimpan pemimpin yang suka kepada RASUAH tetapi UMNO SUKA KEPADA PEMIMPIN YANG RASUAH..

Jadi fikir-fikirkanlah di ISLAM anda ???



Blogger SUKJ said...

Haji Ali,

1. Tidak ada dalam mana-mana parti politik yang bersih 100%.

2. Itu sebab jika kita mengaji agama lebih sikit, orang takut mahu menjadi Pemimpin.

3. Kalau tak nak kotor dan nak jaga imej, maka jangan masuk politik. Duduk di Masjid pegang tasbih 24 jam.

6/2/09 10:51

2 ulasan:

Tambak Bunga berkata...

Haji Ali,
bila 2 Adun tu kena tuduhan sedekah seks PR tudu kata konspirasi UMNO tapi bila 2 Orang tu jadi ADUN bebas kata dirasuah UMNO macam mana?..
saya dapat menerima sistem PAS tapi kalau dah bersekongkol dengan DAP syaitan tu yang membuat saya menyampah.PAS telah menggunakan prinsip 'matlamat menghalalkan cara'.Jika dilakukan PR dianggap bijak tetapi sebaliknya dianggap pengkhianat rakyat..
saya tidak nampak PAS sekarang memperjuangkan ISLAM, lebih nyata PAS sekarang memperjuangkan NAFSU RAKUS.
jnaganlah menyatakan orang lain tidak suka kepada ajaran islam jika menolak PAS,islam yang dibawa PAS yang akan memecah belahkan kita.saya dapat menerima PAS sekiranya dapat kembali kepada islam yang sebenar...
Terima Kasih..

Anak Jati Kedah.

Haji A. Ali, HS berkata...

Salam,

Terima kasih di atas pendapat anda, saya kira anda tidak melihat pada perspektif yang luas.

PAS hanya sebuah parti politik dan begitu juga dengan gabungan di dalam PR. Saya tidak setuju apabila anda kata PAS sebuah parti NAFSU RAKUS.

Mungkin yang menyebabkan kesilapan PAS ialah memerintah Perak dengan majoriti yang sikit. Maka dengan itu segala keputusan melibatkan keputusan semua ahli mesyuarat.

Pemimpin PAS pada ketika ini sudah banyak berubah. PAS di bawah pimpinan NIK AZIZ sangat baik dan hebat. Tetapi apabila ramai yang mula meninggalkan ajaran NIK AZIZ maka inilah yang terjadi.PAS melalui DEWAN PEMUDA PAS masih menjalankan tanggungjawab mereka menyekat maksiat di sana-sini. PAS juga masih dengan penderian mereka untuk melaksanakan hukum berdasarkan QURAN dan HADIS.

Bukan PAS yang membuat masalah tetapi pemimpin lain di dalam PR yang membaut onar. PR tidak mahu pemimpin yang rasuah dan gila seks.

PAS tidak salah pemimpin didalam PR yang membuatkan PAS mempunyai imej yang kotor.